MIKROSKOP E15 – AGILNÍ IT

09:00 h
16. 02. 2018
CNC, Praha
Kontakt
 
 

Diskuzní pořad deníku E15 tentokrát na téma „Agilní IT“.

Aktuálně diskutovaná témata jako digitální transformace, automatizace, robotizace jsou již základní premisou pro budoucí úspěšné podnikání. Úspěch v podnikání v jakémkoliv oboru ve většině případů záleží na inovacích v oblasti informačních technologií, které jsou motorem dalšího rozvoje a udržitelnosti. Úspěšné a inovativní firmy potvrzují, že klíčem k úspěchu je nový způsob poskytování IT, kdy agilní a otevřené IT podporuje inovativní a rychlejší byznys.

Témata k diskuzi:

  • Inovace v IT a jejich role pro úspěšné podnikání
  • Kde v nich hledat konkurenční výhody
  • Vize – technologie budoucnosti a změna v přístupu k IT jako základ budoucí prosperity

Řečníci:

Lukáš Jelínek, Solutions Director, Dimension Data

Petr Pavlů, SE Director pro oblast Evropy a Ruska, Cisco Systems

Bedřich Luft, Ředitel, DXC Technology

Moderátor: Pavel Štrunc

ČESKÝM FIRMÁM UJÍŽDÍ VLAK IT

Tři a půl bilionu dolarů. Takový balík investovaly firmy z celého světa do informačních technologií v loňském roce. Dlouhodobý růst těchto investic má podle výzkumné společnosti Gartner pokračovat i letos, a to ještě rychlejším tempem. Jak si vedou v porovnání s vyspělou konkurencí české firmy? Ujíždí jim vlak, varují hosté kulatého diskuzního stolu Mikroskop, který pořádá deník E15.

Zatímco podle Václava Klause jsou investice do IT technologií nejmylnější, nejchybnější a představují plýtvání penězi, exprezident to prohlásil v rozhovoru pro E15, pozvaní experti se u diskuzního stolu shodli na pravém opaku. Společnost, která šetří na technologickém progresu, nemá šanci na trhu konkurovat. Zatímco dříve představovalo IT podpůrný prvek byznysu, dnes má být jeho hybnou silou. Češi prý tento trend často podceňují.

„Firmy by si měly připustit, že proces digitalizace skutečně nastal. Tématem se přitom podle naší studie vážně zabývá jen asi čtvrtina společností. Polovina navíc deklarovala, že pro ně digitalizace nehraje žádnou roli. Přitom je to první předpoklad konkurenceschopnosti,“ upozorňuje Petr Pavlů, ředitel pro technický prodej ve společnosti Cisco Systems.

„Jen šest ze sta českých firem má hotový plán digitální transformace. Právě tento proces přitom slouží k využití technologií takovým způsobem, aby mohl vzniknout nový obchodní model. Příkladem je Kiwi.com, jeden z největších prodejců letenek. Díky datům společnost ví, jak vysoká bude poptávka po určité destinaci, sama si tak může najmout a odbavit letadlo. Letecké společnosti, které by zaspaly digitální transformaci v této oblasti, mohou být zcela nahrazeny,“ vysvětluje Bedřich Luft, ředitel DXC Technology.

Průmyslově orientované tuzemské firmy by se proto měly dle ředitele Dimension Data Lukáše Jelínka zaměřit na tři hlavní oblasti digitalizace. „Primární je schopnost mapovat a měřit výrobu. Vědět, jak měnit procesy a snižovat tak náklady,“ říká. „Časté investice pozorujeme také do zákaznické péče, v této oblasti digitalizace jsou hodně napřed banky. Třetí segment se vztahuje na pracovní prostředí, které firmy poskytují zaměstnancům. Ten roste exponenciálním tempem,“ dodává Jelínek.

Že se investice do digitalizace vyplatí, dokládá Pavlů na výzkumu Institutu MIT v USA. Ten se zabýval dopadem digitalizace na hospodářské výsledky. „Firmy, které proces zvládly, jsou v průměru o dvanáct procent hodnotnější, dosahují více než šestadvacetiprocentní profitability a jejich obraty jsou proti průměru vyšší o devět procent,“ uvádí Pavlů s tím, že si neinvestující firmy pohorší. „Šest z deseti současných lídrů na trhu v různých segmentech ztratí vedoucí pozici už v pěti až deseti letech,“ říká.

Součástí transformace firem do digitálního prostředí je robotizace. „Je to obrovské téma pro všechny společnosti. Robot dnes dokáže otevřít e-mail, poznat fakturu, načíst její data, poznat, že se vztahují k dané objednávce, zjistit, který účetní má transakci schválit a předpřipravenou mu ji zaslat. To není sci-fi, ale běžně aplikovaná služba,“ připomíná Luft s tím, že firmy nemusí roboty přímo vlastnit. Mohou si je pronajmout a platit za odpracovaný čas stroje.

Všichni diskutující se však ztotožňují s obecně převažujícím názorem, že mohutnější zapojení moderní techniky do pracovního procesu nutně neznamená ztrátu práce pro stávající zaměstnance. „Klienti neříkají, že mají přebytek pracovníků, naopak. Pokusí se automatizovat rutinní činnosti, aby mohli nabídnout zaměstnancům zajímavější práci. Bude nutné se průběžně vzdělávat, nedělat jednu práci dlouhodobě,“ uzavírá Jelínek.

 

Řečníci / Speakers

Lukáš Jelínek
Lukáš Jelínek
Solutions Director, Dimension Data
Petr Pavlů
Petr Pavlů
SE Director pro oblast Evropy a Ruska, Cisco Systems
 
Bedřich Luft
Bedřich Luft
Ředitel, DXC Technology
   

Partneři

Kontakt

09:00 h
16. 02. 2018
CNC,
Praha
Hana Holková

Tel.: +420 606 756 466
E-mail: hana.holkova@cninvest.cz